Jeżeli zastanawiają się Państwo jakie są korzyści płynące z reklamowania własnych usług / produktów, to wśród wielu oczywistych i dobrze wszystkim znanych wyróżnia się kilka najważniejszych. Będą to:
- przedstawianie cech produktu jako wyjątkowych, unikalnych, jedynych w swoim rodzaju, w sposób, którego nie jest w stanie osiągnąć nawet najlepszy sprzedawca
- szeroki (nawet globalny) zasięg reklamy, docierający do ludzi z różnych zakątków świata przy zachowaniu w miarę rozsądnych kosztów
- powtarzanie kampanii reklamowych sprawia, że odbiorca jest w stanie lepiej ją poznać, zapamiętać
- długofalowe umacnianie wizerunku firmy
- przedstawianie konsumentowi korzyści jakie płyną ze skorzystania z reklamowanych usług, bez naciskania na konieczność jego zakupu
- tworzenie pozytywnego wizerunku poprzez powtarzanie reklam; często powtarzana reklama jest lepiej odbierana przez konsumentów jako pewna, solidna, godna zaufania